1.11.2.10 - Empoderar la ciutadania vers l'administració electrònica a través d'accions de suport i acompanyament.
L'administració és una garantia en el servei, cal entendre i empoderar-se que la prestació del servei requereix una forma de fer les coses. L'administració electrònica és un element facilitador per accedir al servei d'una manera fàcil, àgil i eficaç, sense desplaçaments, amb un servei 365 x 24, adequada a la societat actual ràpida i canviant constantment. Es tracta de fer acompanyament cap a aquesta nova realitat de societat.
Observacions:
En línia amb aquesta acció, s'ha posat en marxa el servei del telèfon d’atenció ciutadana "acompanyament i suport via videoconferència per fer tràmits telemàtics". Així mateix, des de l'IMFE Mas Carandell s'ha activat el servei de Suport als tràmits digitals presencials per a les persones amb dificultats amb els tràmits telemàtics, que es presta des de 2 Centres Cívics de la ciutat.
Per altra banda, durant el 2024 s'ha tancat la col·laboració de l'Ajuntament de Reus amb la Generalitat de Catalunya en el projecte “Més digitals”, un programa per formar la ciutadania i acompanyar-la en l'ús segur i responsable d'Internet i dels dispositius mòbils, que prioritza la participació de persones majors de 60 anys, a l’atur, famílies amb fills en edat escolar, persones amb diversitat funcional.
Es preveu que es posi en marxa durant el 2025 als Centres Cívics. .