1.13.1.05 - Simplificar i millorar la tramitació municipal i els seus serveis.
La millora i simplificació dels serveis és una peça clau per poder augmentar la qualitat dels serveis i facilitar la relació dels ciutadans amb l’administració. Per tal d'aconseguir-ho cal explorar nous canals de tramitació, incorporar mecanismes de comunicació creatius, ràpids i transparents, consolidar la Carpeta Ciutadana com a eina d'informació i promoure la desburocratització.
Observacions:
Durant l'any i mig de mandat, s'ha fet diverses millores en la tramitació municipal encaminades cap a la simplificació. Entre elles destaquen:
- Empadronament sense identificació digital: el nou canal de tramitació inclusiu que té en compte la població amb escletxa digital en la petició d'un dret bàsic com és sol·licitar l'empadronament.
- Signatura remota amb les beques menjador: enviament a 3000 famílies d'un correu electrònic que mitjançant una signatura biomètrica en un dispositiu mòbil renovi automàticament la seva beca del menjador sense desplaçaments, ni cap altra acció
- Nou espai d'ajuts al la web municipal (https://www.reus.cat/ajuts).
Durant el 2024 s'ha treballat en la posada en marxa d'una App ciutadana que, entre altres funcionalitats, tindrà la de facilitar l'accés a la tramitació digital i la comunicació amb l'Ajuntament, i especialment simplificarà la comunicació d'incidències sobre els serveis municipals prestats. Aquesta App sortirà a licitació a principis de 2025.
Per altra banda, s'està començant a valorar la implementació d'una prova pilot d'assistent virtual a la tramitació i consultes municipals.