2.02.5.03 - Definir i promoure línies de col·laboració vinculades a la innovació i transformació dels models de negoci amb els agents econòmics de la ciutat.
Establir línies de col.laboració amb els agents econòmics de la ciutat per tal que el suport econòmic municipal a determinades accions tinguin un impacte real i adequat a les necessitats del teixit econòmic de la ciutat. Aquesta acció consisteix en definir i establir linies de treball conjunt amb els agents econòmics de la ciutat, per tal d'alinear les principals necessitats i objectius de desenvolupament econòmic del nostre teixit empresarial.
Observacions:
Suport a iniciatives sobre sectors econòmics, innovació de diversos agents econòmics que tenen un impacte en el teixit empresarial de la ciutat.
Les activitats que han comptat amb el suport de la regidoria el primer semestre de 2025 són:
III Torneig de Tennis taula per a empreses Ganxets de Reus
Fundació Gaudí Gresol. Jornada col·loqui sobre les infraestructures pel desenvolupament de l'economia, el progrés i la promoció del territori 22 de maig.
Fundació Reddis, cicle conferències "El perquè de l'avicultura a Reus"
APIR- Associació empresaris i propietaris polígons industrials Reus, jornada empresarial 2025
Suport al Gremi de la Construcció en l'organitzacióJornada «Construcció en femení» 13 de novembre a REDESSA VIVER amb la presentació del llibre «Construïm: Confidències, consells i pinzellades tècniques d’una cap d’obra» de Marta Cabanillas, punt de partida per reivindicar el talent, la trajectòria i la presència de les dones dins el món de la construcció. Taula rodona amb la participació de Helena Pellicer, Marta Cabanillas i Teresa Amal, tres professionals que, des de perspectives complementàries, per contribuir a transformar i ampliar la diversitat dins del sector. Homenatge a Roser Galceran, fundadora de RECOP.
Jornada «Viure en benestar: cuida la teva ment per funcionar de manera equilibrada» 10 desembre a fira-Events amb la Fundació PIMEC
La Fundació El Círcol, conferències i presentacions d’índole econòmica durant el quart trimestre de 2025:
1.- Conferència de l’Hble. Sra. Alícia Romero, Consellera d’Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya", el 15 d’octubre.
2.- Taller: “Luxe entre bambolines: descobreix les regles del joc del luxe i genera impacte de negoci” Sra. Mar Roig Valveny, el 22 d’octubre.
3.- Presentació del Llibre “El repte” de la Sra. Gemma Rosell, el 18 de novembre.
4. Cicle Wine&Business amb Patrícia Terradellas Maré, el 19 de novembre.
5.- Cicle Wine&Business amb Teodor Mas, el 11 de desembre.
El centre d’Amics de Reus, cicle «made in Reus, empreses que han fet ciutat» dedicat a:
- De Plim a Plim, passió per la fantasia de fruites.,21 d’octubre
- Temps de dolços al mon de Reus, Confiteria Padreny, 26 de novembre
Reconeixement al compromís europeu L’Ajuntament de Reus ha reconegut dilluns, 12 de maig, amb motiu del Dia d’Europa.
L’acte, celebrat a REDESSA Tecno i organitzat per la Regidoria de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement, ha distingit la trajectòria i la vinculació amb Europa de les empreses Preciber, Aker BioMarine i embeX; de l’Institut Gaudí, per la seva adhesió com Escola Ambaixadora del Parlament Europeu i del Centre de Lectura per la seva contribució a la difusió dels valors europeus a la ciutat.
Suport al Centre de Lectura
Un cicle de conferències “Reus, ciutat innovadora”
“La història darrere la fotografía més icònica del vermut de Reus” amb el suport de la regidoria
Anàlisi de l’origen del segell col·lectiu “vermut de Reus” a finals del segle XIX i del desenvolupament del clúster de fabricants que ha projectat la marca de ciutat fins a l’actualitat.
Reflexió sobre la creació del CESDA i el seu impacte en l’oferta formativa universitària i en el sector aeronàutic.
L’impacte econòmic del Centre d’Estudis Superiors de l’Aviació (CESDA) al llarg dels seus 25 anys com a projecte pioner té diverses perspectives, tot considerant els factors que contribueixen a la seva influència en l’economia local, nacional i en el sector de l’aviació.
Taula rodona 110 anys del mecenatge d’Evarist Fàbregas: entre el compromís cívic i la llegenda local» Anàlisi del paper del mecenatge en la dinamització cultural i social de la ciutat. fa referència a una commemoració que celebra el llarg llegat de mecenatge i suport d’Evarist Fàbregas, una figura destacada en la història local.
40 anys de l’adhesió a la Unió Europea: un balanç al voltant de la Visió institucional europea, l'Impacte en el sector agrari i El Parlament Europeu i la ciutadania
Amb l’objectiu de reflexionar sobre què ha representat per a la ciutadania formar part de la comunitat europea des de l’1 de gener de 1986. I ho farà amb el testimoniatge de persones de les nostres comarques molt vinculades i significatives en l'àmbit de les institucions europees.
La fusta 360º. Innovació i usos en exteriors i estructurals
Suport al Gremi de la Fusta del Camp de Tarragona a la Jornada organitzada el divendres 20 de febrer a la d’actes Redessa Viver. Una jornada que buscava actualitzar els coneixements dels professionals sobre un material que ha recuperat el protagonisme en el disseny d'estructures i espais exteriors. Obert no només a especialistes en actiu sinó també a estudiants i aprenents, amb l’objectiu de crear un espai de dialeg entre l’ofici tradicional i el món empresarial.
Jornada col·loqui - Fundació Gresol
Centrat en la Regió metropolitana, Economia i Política amb els ponents Marc Arza (CEO Startsud Studio), Agustí Segarra (Professor emèrit d’economia de la URV), Santiago J. Castellà (President Autoritat Portuària de Tarragona i Sandra Guaita (Alcaldessa de Reus) que es va dur a terme el passat 20 de maig a l’hotel NH Ciutat de Reus.
Objectius de desenvolupament sostenible
Notes de premsa
-
Reus commemora el Dia d’Europa amb reconeixements a empreses amb projecció europea
El dia 9 de maig de 2024, es va fer la primera edició del Dia d'Europa.
-
La Crolls, protagonista de la propera edició del Cicle 'Made in Reus, les empreses que han fet ciutat'
El dia 23 de maig de 2024,amb l'objectiu de recuperar i mantenir la memòria de les empreses, es dedicarà una conferència a l'empresa Crolls.
-
La jornada ‘Benestar econòmic i dona treballadora’ acull la presentació del VIII Observatori de la Dona Treballadora
El dia 30 de maig de 2024, s'ha organitzat una jornada "Benestar Econòmic i dona treballadora" amb acte central la presentació del VIII Observatori de la Dona Treballadora de la Mútua Universal.
-
Premis PIMEC Baix Camp
El 15 d'abril es va fer l'entrega dels premis PIMEC Baix Camp, premis que reconeixen la competitivitat empresarial de la comarca.
-
La Woman in Tech 2024 posarà l’accent en el lideratge, la innovació i l’empoderament de les professionals TIC
Dimarts, 15/10/2024
-
Tomàs Barberà, protagonista de la propera edició del Cicle 'Made in Reus, les empreses que han fet ciutat'
Dimecres, 13/11/2024
-
Cicle Made in Reus
Dimarts 28/01/25
-
Reus acull el Cicle de conferències “L’Avicultura a Reus” on es remarcarà la seva empremta a la ciutat
Dimecres, 2/04/2025
-
El Plim, protagonista de la represa del cicle 'Made in Reus, empreses que han fet ciutat'
Dimarts, 21/10/2025
-
Conferència “Luxe entre bambalines: descobreix les regles del joc del luxe i genera impacte de negoci”
Dimecres 22/10/2025
-
Acte d'homenatge a Roser Galceran, primera emprenedora del Viver d’Empreses de REDESSA
Dijous 13/11/2025
-
Cicle Wine&Business: Patrícia Terradellas Maré
Dijous 13/11/2025
-
Presentació del llibre: “El repte” de Gemma Rosell
Dimarts 18/11/2025
-
El cicle ‘Made in Reus, empreses que han fet ciutat’ reconeix la trajectòria bicentenària de la Confiteria Padreny
Dimecres 19/11/2025
-
L’Ajuntament de Reus organitza una jornada per promoure la salut emocional a l’entorn laboral
Dimecres 10/12/2025
-
Cicle Wine&Business: Teodor de Mas Valls
Dijous 11/12/2025
-
El sector de la fusta es reuneix a Reus per debatre sobre innovació i futur
Divendres 20/02/2026
-
Reus reconeix cinc dones referents del món empresarial i professional en la primera edició dels Reconeixements Talent Femení
Dimarts 10/03/2026
-
El cicle “Made in Reus” reivindica el Forn Huguet com a referent cultural i gastronòmic de la ciutat La Màgia de les figures de xocolata RTV que han fet història
Divendres 13/03/2026
-
Exposició “Europa, el nostre espai comú”
Dimarts 12/05/2026
-
Reus reconeix el compromís europeu de tres empreses, de l’Institut Gaudí i del Centre de Lectura en el marc del Dia d’Europa
Dimarts 12/05/2026
-
El Parlament Europeu i la ciutadania»40 anys de l’adhesió a la Unió Europea: un balanç»
Dijous 14/05/2026
-
Esmorzar col·loqui - Fundació Gresol
Dimecres 20/05/2026
-
Conferència “Gaudí: l’arquitectura de la resistència”, a càrrec de la periodista i escriptora Tate Cabré
Dimecres 13/05/2026
-
Conferència: Neuroarquitectura al servei de l’empresa: com l’espai influeix en el benestar, la productivitat i la creativitat
Dimecres 17/06/2026
